Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Κωνσταντίνος Δοξιάδης - Konstantinos Doxiadis


Κωνσταντίνος Δοξιάδης

(1913 - 1975)


Ο πολυγραφότατος πολεοδόμος, αρχιτέκτονας μεγάλων έργων, πατριώτης με αντιστασιακή δράση στην Κατοχή, αλλά και ικανός μάνατζερ, Κωνσταντίνος Δοξιάδης γεννήθηκε το 1913 στην Στενήμαχο Ανατολικής Ρωμυλίας.

Δημήτρης Φατούρος - Dimitis Fatouros

Δημήτρης Φατούρος

(1928 - ……)

Ο Δημήτρης Α. Φατούρος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1928 και σπούδασε αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, από όπου και αποφοίτησε το 1952. Εκεί υπήρξε μαθητής αρχικά και συνομιλητής στη συνέχεια δασκάλων όπως ο Δημήτρης Πικιώνης και ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας, ενώ από εκεί ξεκίνησε και το εκπαιδευτικό του έργο ως επιμελητής, το οποίο βέβαια άνθισε στη Θεσσαλονίκη(1959-1996), όπου διετέλεσε και πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου(1983-1988). Παράλληλα από το 1996 είναι ομότιμος καθηγητής, Visiting Fellow, στο Πανεπιστήμιο Yale, ενώ έχει διδάξει και δώσει διαλέξεις και σε πολλά άλλα πανεπιστήμια της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο αρχαίος Δίολκος - Ancient Diolkos

Ο αρχαίος Δίολκος

(τέλη του 7ου αιώνα π.Χ)

Λιθόστρωτος δρόμος που χρησιμοποιούταν για την από ξηράς μεταφορά πλοίων, πάνω σε τροχοφόρο όχημα ("Ολκός νεών") από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό κόλπο και αντιστρόφως.
Αποκαλύφθηκε το δυτικό του τμήμα σε μήκος 255 μ. στην πλευρά της Πελοποννήσου και σε μήκος 204 μ. στην Στερεά Ελλάδα, μέσα στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μηχανικού.
Το πλάτος του είναι 3,40 - 6,00 μ. Είναι στρωμένος με κανονικούς πώρινους κυβόλιθους και στο μέσον του φέρει δύο αυλακώσεις σε απόσταση 1,50 μ. Στο δυτικό άκρο του κατέληγε σε λιθόστρωτη αποβάθρα. 
Η κατασκευή του Διόλκου προέκυψε από την ανάγκη για γρήγορο πέρασμα των πλοίων από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό κόλπο και αντίστροφα, έγινε στις αρχές του 6ου π.Χ. αιώνα και συνδέεται με την τυραννίδα του Περίανδρου στην Κόρινθο. Το δυτικό άκρο του ανακατασκευάσθηκε στις αρχές του 4ου π.Χ. αιώνα. Χρησιμοποιείτο για τη μεταφορά μικρών, κυρίως πολεμικών σκαφών. Τέτοια χρήση βεβαιώνεται από τις πηγές ως τον 9ο μ.Χ. αιώνα.

Το πρώτο υποβρύχιο μουσείο στο ναυάγιο της Περιστέρας

 Ελεύθερο Βήμα: Το πρώτο υποβρύχιο μουσείο στο ναυάγιο της Περιστέρας, σχεδιαζει ο δήμος Αλοννήσου.

Διεθνές ενδιαφέρον αποκτά το πρόγραμμα δημιουργίας υποβρύχιων μουσείων στις Σποράδες, με αφετηρία τους ενάλιους θησαυρούς της Περιστέρας, που θα παρουσιαστούν στη Βρετανική πρωτεύουσα, στις 25 Φεβρουαρίου.